Motornorway har fått en sårt tiltrengt fornyelse, og det kan derfor bli litt lengre leveringstid i perioden 11/2-3/3. Vi takker på forhånd våre kunder for forståelse for at det kan gå noen dager ekstra før du får bestillingen hjem.

Scooter Viarelli Retro

  • 4-takts motor, luftavkjølt
  • Skivebrems foran og trommelbrems bak
  • 10” turbinfelger i aluminium
  • Elstart og kick
  • Retrolook i krom
  • Halogenbelysning foran
  • Automatisk girkasse (CVT)
  • EURO IV Godkjent
Pris fra 12 595,00 kr
På lager
Leveringspris: 895,00kr

Retro har lenge vært en av våre mest populære retroinspirerte scootere. Viarelli Retro er mopeden som kombinerer gårsdagens stilfulle design med morgendagens teknologi. Dette er den perfekte scooteren for deg som gjerne vil signalisere en individuell stil, men ikke ønsker å gi avkall på hverken kvalitet eller moderne bekvemmeligheter. Retro er utstyrt med det siste, nye av Euro IV motorteknologi som blant annet innebærer minimal miljøbelastning, samtidig som den presterer like godt som mange mer sporty modeller. Komforten er optimal på en Retro, og vi kan garantere deg at du sitter godt på denne mopeden.

Design

Det er ikke vanskelig å designe en funksjonell scooter, men det er hakket mer utfordrende å designe en scooter som både er funksjonell og samtidig ser helt ”riktig” retro ut med detaljer og former fra scooterens gullalder. Vi synes vi har lykkes godt med Viarelli Retro, og at vi har skapt en virkelig attraktiv scooter som både er elegant og diskret, samtidig som den vekker oppmerksomhet og interesse.

Motor

Retro har tross sitt retroinspirerte utseende blitt utstyrt med en GY-6 motor av siste modell. Det gjelder strenge krav i forhold til miljøbelastning om man skal få en Euro IV godkjenning, og denne motoren tilfredsstiller alle krav. Drivstofforbruket er lavt, og Retro er så miljøvennlig som en scooter av nyeste modell kan være. GY-6 motoren er kjent for sin holdbarhet, utholdenhet og gode prestasjonsevne. Du starter scooteren enkelt med et trykk på startknappen, og skulle du ha behov for det, så kan du også kicke den i gang ved hjelp av den skjulte kickstarten.

Forbruk

Vi har benyttes oss av den samme type Euro IV motor i Retro som i de fleste av våre andre nye scootermodeller. Dette innebærer et meget lavt utslipp om du sammenligner med tidligere modeller, og bensinforbruket er helt nede på 0,2 liter per mil. Det vil si at du kan kjøre opp til 30 mil på en eneste tank, og belastningen på lommebok og miljø er derfor minimal. Den nye Euro IV godkjente teknologien gjør alle til vinnere!

Eksosanlegg

Eksosanlegget er godt beskyttet av et smekkert varmeskjold i krom. Scooteren er stillegående, da eksosanlegget er designet for å gi optimal kraft med så lavt støynivå som mulig. At eksosanlegget i tillegg er flott å se på, er jo heller ingen ulempe.

Transmisjon

Retro er utstyrt med en CVT girkasse som skifter gir automatisk, noe som er spesielt gunstig ved krevende kjøreforhold. Andre fordeler ved automatgir er at motorens levetid øker fordi du unngår slitasje ved feilgiring, og du får også en roligere og jevnere kjøring i de aller fleste tilfeller.

Hjul

10-tommers hjul og lekkert designede turbinfelger garanterer deg oppmerksomhet på veien! Felgene har utover et flott utseende, også god styrke og holdbarhet, noe som gir deg godt veigrep selv under krevende kjøreforhold. Felgene er støpt i ett stykke slik at de tåler røff, aktiv kjøring uten å svekkes. Brede landeveisdekk bidrar også til best mulig veigrep under ulike slags underlag.

Bremser

Retro er utstyrt med nyeste type bremsesystem, der en hydraulisk skivebrems foran og en integrert trommelbrems bak, gir optimalt fordelt bremsekraft når du behøver det. Ventilerte doble kalippere gir scooteren en optimal bremseeffekt og en roligere, jevnere oppbremsing, også når det er vått og glatt. Kraftige bremsebelegg gjør at du lett doserer bremsekraften uten å anstrenge deg.

Fjæring

Retro har dempere som er nøye utvalgt for å gi deg en komfortabel og silkemyk kjøring, også når du kjører med bagasje. Bak på scooteren finner du en mono shock demper som kan justeres på fire ulike måter. Foran har Retro to lange oljedempere som gjør at du kan kjøre på variert underlag uten å miste de gode kjøreegenskapene.

Ramme

Retro er utstyrt med en stiv og vridningsfast rørramme av kvalitetsstål med høy styrke. Vekten er lav, kun 80 kg, noe som innebærer at scooteren er lett manøvrerbar, også for sjåfører som vanligvis synes det kan være krevende å manøvrere en scooter under vanskelige eller trange kjøreforhold.

Instrument

Retro har store overskuelige analoge instrumenter der all informasjon fås lett tilgjengelig. Du får enkelt info om fart, gjenstående bensinmengde og trippteller. Varslings- og blinklysindikatorene synes tydelig uansett når du kjører på døgnet.

Oppbevaring

Du kan enkelt låse inn din bagasje i det låsbare oppbevaringsrommet under setet. Her er det plass til det mest nødvendige, og du slipper å bekymre deg for tyveri av f.eks. hjelm, veske e.l. Du låser bagasjerommet med samme nøkkel som du starter med, enkelt og greit.

Komfort

Det er viktig å sitte behagelig når du kjører. På en Retro sitter du godt beskyttet for vind og vannsprøyt, noe som er viktig for deg som bruker mopeden daglig. Du sitter også i en behagelig stilling når du kjører, og du sitter riktig mykt og godt på skumsetet som har et vannavstøtende yttermateriale som holder fukt og kulde unna. Du får garantert ikke tresmak bak av dette setet!

Belysning

Retro er utstyrt med kraftig halogenbelysning med kromsarg foran. Slike forkrommede belysningsdetaljer finner du også andre steder på scooteren, noe som definitivt høyner stilfaktoren. Du behøver selvsagt ikke bekymre deg for at stil går på bekostning av sikkerhet, da Retro har en moderne designet belysning bak og kraftige sidevinklede blinklys som gjør at du er godt synlig i trafikken.

Hjulbase: 1220 mm
Bunnfrekvens: 100 mm
Kjøretøy vekt: 80 kg
Motortype: BN139QMB
Drivstoffsystem: EC (Electric Carburator)
Sylinderdiameter x slaglengde: 39mm*41,5 mm
Sylindervolum: 49,6 cc
Kompresjon: 10.5
Effekt: 2.1kW/7500r/min
Tennplugg: CR7HSA
Tenning: CDI
Tank volum: 6 L
Drivstoff: 95/98 blyfri
Motorolje mengde: 700 ml
Oljemengde bakaksel: 140-160 ml
Clutch: Automat

Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.

Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.

Mva og tollavgift er inkludert i prisen.