KJØPSVILKÅR MOTORNORWAY

1.     GENERELLE VILKÅR

1.1 De generelle vilkårene gjelder når du som forbruker bestiller via en av våra sider: www.motorsweden.se, www.motornorway.no & www.motorfinland.fi (betegnes som ’webbsider’. En kontakt blir vedtatt mellom deg & North European Trust AB, organisationsnummer 556681-3167 (betegnes som NET AB). Detaljert kontaktinformasjon, samt annen informasjon om Webbsiden / NET AB finns under Kundservice. Vilkårene gjelder kun forbruker som bestiller via en av de tidligere nevnte webbsidene.

1.2   Vi følger forbrukerkjøpsloven, ehandelsloven og angrerettsloven.

1.3   For å gjennomføre en bestilling må du være myndig (18 år). I følge norsk lov godkjenner vi ikke kredittkjøp for personer under 18 år. Vi forbeholder oss retten til å nekte eller endre din bestilling (for eksempel om du har gitt feil opplysninger og/eller om betalingen ikke har gått igjennom. NET AB kan ikke registrere motorkjøretøy på personer under 18 år.

1.4   Salget utgår fra tilgjengelighet og vi fraskriver oss ansvar for eventuelle feil i bilder eller tekst på våre webbsidene,for eksempel en feil i en produktbeskrivelse, teknisk spesifikasjon eller feilaktig informasjon om lagersaldo.

1.5   Informasjonen på webbsidene, og alt innehold eies av NET AB eller  lisensgiveren og er beskyttet av immaterialrett. Informasjon om produkter og annet innehold  får ikke kopieres eller brukes uten vårt skriftlige samtykke.


2.     BESTILLING

2.1 Din bestilling blir bekreftet med en skriftlig orderbekreftelse på mail. Om du ikke har mottatt en orderbekreftelse innom 2 timer, vennligst kontroller spam/søppelposten. Les nøye gjennom din orderbekreftelse og skjekk at alle opplysninger er korrekte. Spar på orderbekreftelsen og ha denna tilgjengelig ved kontakt med oss.


3.     PRISER, BETALING & AVGIFTER

 

3.1 Alle priser på motornorway.no er oppgitt i norske kroner inklusive norsk moms.

3.2 Betaling kan gjøres med de metoder som vises på webbsiden. Vi forbeholder oss retten til å belaste deg ved ordretilfelle om du har valgt et kort eller direkte betaling. Observer at begrensinger for betalingsmetodene er angitt på webbsiden.

3.3 Sammen med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, tilbyr vi følgende betalingsalternativ der betalingen går direkte til Klarna:

  • ”Få først. betal senere.” – Vilkår: Les mer
  • ”Kort eller bankkonto” – Vilkår: Les mer
  • ”Del opp. – Vilkår: Les mer
  • "Konto" – Vilkår: Les mer

Du finner mer informasjon om Klarna her och kan lese deres användarvillkor här.

For å kunne tilby ulike betalingsalternativ, trenger vi å dele dine person-, kontakt- og ordreinfomasjon med leverandøren av respektive betalingstjeneste. Vi anbefaler deg å lese våre rettningslinjer for personvern.

Bruk av disse opplysninger er i tråd med den gjeldene lovverk og Klarnas sekretesspolicy.

3.4 Email kommunikasjon

I forbindelse med et kjøp fra vår webbside vil du motta  1 – 5 stk onboarding og/eller FAQ email som forklarer produktet, samt gir deg inspirasjon. Emailene vil være fortløpende om du selv ikke ønsker å avslutte abonnementet lengst ned i mailet.


4.     FRAKT- & LEVERINGSVILKÅR SAMT TRANSPORT

4.1 Frakter
På alle bestillinger tilkommer fraktavgift om ikke annet er oppgitt. Fraktavgiften står på respektive produktside. Bestiller du kjøretøy og reservedeler eller tilbehør på samme bestilling, betaler du kun frakten som oppgis for kjøretøyet. Ved bestilling av to- eller flere kjøretøy på samme bestilling blir fraktkostnaden nedsatt.

4.2   Logistikk


Våre varer leveres først og fremst av DHL. Normal leveringstid på lagerprodukter er ca 5-8 virkedager. Vi leverer raskt og rimelig til hele Norge, med unntak av Svalbard og Jan Mayen. På DHLs hjemmeside kan du spore din sending. Om mopedens servicebok mangler ved leveringen, så må du iløpet av 5 arbetsdagar kontakta Motornorway om dette. Serviceboken er et verdidokument og kan ikke kompletteres etter 5 arbeidsdager.

 

4.3   Transportskader

Transportskader skal først og fremst  varsles til transportøren, dette må gjøres så snart som mulig etter at skaden ble oppdaget, senest innom 7 dager fra at du mottok produktet. Når du har fått et saksnummer  fra transportøren skal transportskaden også meldes til vår kundeservice.

 

4.4   Uavhentede varer

Om du inte tar imot eller henter ut din bestilling, vil du bli debitert fraktkostnaden tur og retur.

4.5  Endring av leveringsadresse

Husk å oppgi korrekt leveringsadresse når du bestiller, vi har ingen mulighet å endre denne senere.


5.     AVBESTILLING

5.1 Om du ønsker avbestille en lagt bestilling, ta kontak med vår kundetjeneste på kundservice@motornorway.no  Om din bestilling allerede har blitt ekspeditert når vi mottar din avbestilling, har vi rett til å ta ut en avgift for de faktiske kostnader vi hatt i forbindelse med din bestilling.


6.     ANGRERETT/RETUR

6.1 Som kunde har du 14 dagers ubetinget angrerett, fra den dagen du mottok varen. Du har rett til å undersøke varen for å se dens egenskap og funksjon. Ønsker du å benytte deg av angreretten må du som forbruker kontakte oss innen 14 dager. Vi ser vi helst att du gir oss beskjed skriftlig via e-post. Om varen du returnerer er brukt, slitt, eller i stykker  har vi rett til å gjøre fradrag og fradrag for eventuell avskrivning. Størrelsen på fradraget avgjøres individuellt for hvert enkelt tilfelle. Returfrakten sørger du selv for som kunde. Returen får ikke være mot postforskudd/postoppkrav. Tilbakebetaling eller kreditering av faktura vil skje innen 14 dager fra  vi mottok returen. Vi kan dessverre ikke sende retursendler. Om du angrer  ditt kjøp betaler du selv for returfrakten med valgfri transportør, og du står selv for transportrisikoen. Retur og angrerett gjelder ikke ved kjøp av elektroniske reservedeler som CDI bokser, tennspoler og lignende komponenter. Hvis det oppstår tollkostnader ved returer, er det opp til deg som kunde å dekke disse kostnadene.


7.     GARANTI

Vi gir garanti på alle produkter som vi selger. Hvilken garanti som gis på et visst produkt vises på respektive produktside. Om servicebok ikke skulle følge med leveringen av din moped, så må du  ta kontakt med Motornorway om dette inom 5 arbeidsdager.


8.     REKLAMASJON

Om det skulle være feil på en vare som du bestillt har du rett til å reklamere den. Du må gi oss beskjed  om du vill reklamere produktet, snarest mulig etter att feilen ble oppdaget. Vi anbefaler  at du gjør reklamsjonen via vårt reklamasjonsskjema på https://motornorway.se/reklamtionsansokan


9.     TVIST

Ved en eventuell tvist har du som kunde mulighet å henvende deg til Forbrukertilsynet. https://www.forbrukertilsynet.no/ , eller tlf 23 40 06 00. 


10. FORCE MAJEURE

Situasjoner som krig, naturkatastrofer, arbeidskonflikt, streik, lockout, inngrep fra offentlige myndigheter, uteblitte leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure,  vil Motornorway fritas fra sine forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer.