El-Scooter Viarelli GT1e

C-051N

  • Børsteløs DC motor 2000 watt
  • Skivebrems foran og trommelbrems bak
  • 10” Aluminiumsfelger
  • Lead Acid batteri 20Ah/1,44 kwh
  • LED-belysning bak, i blink- og posisjonslys
  • BOSCH-Motor
  • EURO IV Godkjent
Pris fra 10 990,00 kr
På lager
Leveringspris: 1 395,00kr

NYHET! Nå med BOSCH-Motor

Viarelli GT1 er en av Sveriges mest prisgunstige og populære mopeder. Høy kvalitet kombinert med enkel og funksjonell design, er nok årsaken til populariteten. Dette er en tidløs modell som passer for alle. Nå lanserer vi vår helt nye elektriske scooter;  GT1E, som er basert på vår storselger GT1. Under overflaten skjuler det seg et kraftig 20 Ah batteri som kan levere kraft nok til at du kan kjøre opp til 6 mil per lading. De ytre dimensjonene og sittestillingen gir deg en komfortabel og kompakt modell med alt du kan ønske deg, uavhengig av om du bruker mopeden til pendling eller til hyggekjøring. GT1E er en liten, smidig el-scooter med ekstra lav sittehøyde, og er et godt valg for deg som ønsker å kjøre ekstra billig og miljøvennlig. Instrumentpanelet er lettlest med all nødvendig informasjon tilgjengelig, og under det låsbare setet finner du plass til f.eks. en liten hjelm, veske eller lignende.

Motor

GT1E er en elektrisk moped som har rikelig med drag og bunnstyrke, noe som gjør den til en hard konkurrent til de fleste Euro IV type bensinscootere. Motoren er pent integrert i bakhjulet, godt beskyttet fra støt og slag, og er en av markedets mest stabile elmotorer. Dette betyr at du kan fokuserere mer på kjøring, og mindre på dyre verkstedsbesøk. Elmotoren på hele 2000 watt gir kraft allerede ved lave turtall, noe du garantert vil sette pris på i tett trafikk, eller når du kjører med passasjer/last. Dette er en elscooter med riktig god akselerasjonsevne (maks dreiemoment på 3.1 Nm), og du får her en moped som akselererer bedre under belastning enn mange bensindrevne modeller.

Forbruk

Mopeden har et 60 volts batteri på 20Ah og en 2000 watts elmotor, og du kan kjøre ca. 60 km per lading. Om du lurer på hva det vil koste deg, så vil strømforbruket ligge på rundt 1,80 kr. for en full lading. Ved optimal kjøring vil kostnaden da ligge på rundt 30 øre per mil.

Batteri

GT1E leveres med et høyeffekts 20 Ah blybatteri. Dette er en batteritype som er svært alminnelig, og de fleste seriøse batteriforhandlere burde ha dette i sitt sortiment. Batteriet er utstyrt med aktive overvåkingskretser som overvåker, beskytter og optimaliserer kraftoverføringen. Kostnaden per batteri er relativt rimelig, omtrent samme pris som for et godt bilbatteri. Batteriet kan fint klare opp til 300 ladinger, og burde derfor kunne holde til flere års bruk.

Transmisjon

GT1E er utstyrt med direkte drev, noe mange sjåfører setter pris på fordi det både gir overlegen kraft, samtidig som det gir stabile kjøreegenskaper. Det vil du garantert sette pris på ved bykjøring.

Hjul

Kompakte 10” hjul gjør kjøringen enkel og trygg, selv under vanskelige kjøreforhold. Felgene er støpt i lettvektsaluminum med høyglanspolerte sider. Sporty, røffe dekk med bred nordisk profil gir deg best mulig veigrep, også under røff kjøring.

Bremser

Værbeskyttede trommelbremser bak og dobbeltvirkende hydrauliske skivebremser foran, gir deg maksimal bremseeffekt i all slags vær og på alle slags veier. Når du behøver det, vil du merke at du bremser effektivt uten noen form for svakheter i oppbremsingen. Det er også lett å justere bremsekraften, uansett hastighet.

Fjæring

Et stabilt chassis krever godt innstilte fjæringer. GT1 er derfor utstyrt med et sett fjæringer som bidrar til god komfort, og jobber optimalt under både hard og rolig kjøring.

Ramme

GT1E veier kun 62 kg uten batteri, og er altså en lettvekter. Batteriet har en vekt på 41 kg, men vil ikke tynge scooteren i betydelig grad, ettersom konstruksjonen og maskinkraften gjør at den føles kraftig nok til å takle røffe utfordringer med glans. Med en lavere vekt enn mange tilsvarende el-scootere, får du med Viarelli GT1E  en elektrisk moped med lavt tyngdepunkt og svært god prestasjonsevne. Rammen er laget av stål i høy kvalitet som gir overlegen stabilitet ved høye hastigheter/tung belastning.

Instrumentering

De lettleste instrumentene gir deg all informasjon du behøver for å kjøre trygt. Fartsmåleren er i hovedfokus, men også indikator for batterinivå og indikatorlamper for lys og blink er godt synlige. Instrumentpanelet lyser når du kjører i mørke, slik at du har full kontroll under alle slags forhold.

Oppbevaring

GT1E har et lite og låsbart oppbevaringsrom under setet som er tilstrekkelig stort til det mest nødvendige. Der kan du plassere en veske, sko, jakke e.l. Du bruker samme nøkkel som til tenningen når du skal låse oppbevaringsrommet.

Komfort

På GT1E scooteren sitter du helt fint, tross at den har en noe mer kompakt størrelse enn en del andre mopedtyper. Passasjerer sitter også godt, med fotstøtte og solide håndtak til å holde fast i. Det myke setet gir en komfortabel sittestilling, og setets ytterside er både solid og vannavstøtende.

Belysning

Den kraftige halogenbelysningen i frontlyset er plassert på selve styrehodet, noe som gjør at lyset følger styrevinkelen. Dette er en overlegen løsning, og som regel må du godt opp i pris for å få en slik belysning. Blink- og posisjonslys er fint tilpasset toppkåpens ytterkanter, slik at du synes bedre i trafikken.

Ytre dimensjoner (L x B x H): 1710 * 665 * 1090 mm
Hjulbase: 1245 mm
Bunnfrekvens: 110 mm
Kjøretøy vekt: 62 kg
Batteri vekt: 41 kg
Batteritype: Lead Acid
Lastekapasitet: 150 kg
Maks hastighet: 45km/t (Klasse 1)
Motormodell: Integrert planetmotor
Motortype: Børsteløs DC
Effekt: 2 kW
Start type: Elektrisk
Tenning: Elektrisk
Batterikapasitet: 20Ah/1,2 kw/t
Ladetid: ~ 6-8 h
Ladesyklus: > 300
Kjøreavstand: ~ 6 mil per lading
Clutch: Direkte drev
Bremser bak: Skivebrems
Brems foran: Skivebrems
Lufttrykk forhjul: 2,25 bar
Lufttrykk bakhjul: 2,25 bar
Felg: 10"

Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.

Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.

Mva og tollavgift er inkludert i prisen.