El-Scooter Viarelli Vincero (BOSCH-motor)

384083

  • BOSCH-Motor
  • Skivebrems foran og trommelbrems bak
  • 12” aluminiumsfelger 
  • Lead Acid (bly gel) batteri 20Ah/1,44 kwh
  • LED-lys i posisjonslys, blink- og baklys
  • Halogenbelysning foran
  • Direkte drevet bakhjul
  • EURO IV Godkjent
16 990,00 kr
På lager
Leveringspris: 1 395,00kr

Om miljøvennlighet, økonomi og stil betyr noe for deg når du skal kjøpe ny scooter, så er våre helt nye modeller Vincero Electric Lead Acid eller Vincero Electric Lithium det perfekte valget for deg! Du kan selv velge om du foretrekker bly- eller lithiumbatteri. Batteriene er gjennomtestet med henblikk på å gi deg mest mulig valuta for pengene, og fungerer optimalt sammen med den kraftige 3000 W motoren. Vincero Electric er en svært sterk konkurrent til de fleste bensindrevne scootere, både i forhold til akselerasjon, og i rå styrke. I forhold til miljøbelastninger og kjøreøkonomi er denne el-scooteren selvsagt klart overlegen enhver bensindrevet scooter eller moped. Bak et stilig ytre, er Vincero Electric også en høykvalitetsmaskin med alt du kan ønske deg av finesser og kraft. Veigrepet er stabilt og jevnt, setet er komfortabelt, bagasjeplassen sjenerøs, servicebehovet er minimalt og stilen upåklagelig med klassiske, elegante former som tiltaler de fleste.

Motor

Vincero Electric Lead Acid/Lithium er utstyrt med det som må sies å være markedets mest gjennomtestede elmotor fra BOSCH. Motoren er pent integrert i bakhjulet, og fullt godkjent i henhold til de nye Euro IV kravene. Vincero Electric er en meget kjøreøkonomisk el-scooter som leverer masser av bunnstyrke, har et bredt register og godt dreiemoment. Den kraftige 3000 watts elmotoren har godt moment også ved lavt turtall, noe du vil sette pris på i tett trafikk og ved kjøring med passasjer/last. Vincero Electric imponerer stort med en motor som klarer hele 3.1 Nm i omdreininger, hvilket gjør at den er kjappere i akselerasjonen og tåler belastning bedre enn mange bensinscootere.

Forbruk

Motoren er kjent som en av de mest driftssikre motorene på markedet, og dette innebærer at du får en optimal kjøreøkonomi og en maksimal kjørelengde. Med en slik motor kan du fokusere mer på kjøring, og bruke mindre tid og penger på dyre verkstedsbesøk. Vincero Electric har to typer batteri; enten et 20 Ah bly gel batteri eller et 28Ah lithiumbatteri. Begge batteritypene bruker minimalt med energi, og du kan kjøre opptil 6 mil per lading ved normal kjøring. Kostnaden blir under 2 kroner for en full lading, eller ca. 30 øre per mil.

Batteri

Vincero Electric leveres med to ulike batterityper, enten et snertent, høyeffektivt og godkjent bly gel batteri på 20 Ah, eller et like snertent og effektivt 28Ah lithiumbatteri. Blybatterier er svært kostnadseffektive, har en relativt lav innkjøpspris og kan lades opptil 300 ganger innen effekten avtar. Et godt bly gel batteri bør derfor kunne brukes i rundt 2-3 år før du behøver å tenke på å kjøpe et nytt. Lithumbatteriet koster noe mer enn blybatteriet, men til gjengjeld kan du lade batteriet opptil 600 ganger (bør holde til 5-6 år med normal bruk), før du behøver å tenke på å skifte batteri. Batterivekten er også mye lavere på Lithiumbatteriet, det har en vekt på kun 13 kg, mens blybatteriet veier 41 kg. Begge batterityper har aktive overvåkingskretser som bidrar til å overvåke og beskytte batteriet, samt optimalisere kraftfordelingen.

Transmisjon

Vincero Electric har en direkte drevet motor som er integrert i bakhjulet, og det er derfor ikke behov for en girkasse. Det er flere fordeler med det, blant annet minimalt med slitasje, lavere vekt og enkelt å vedlikeholde. Du behøver bare å gasse på og kjøre scooteren. En direkte drevet elscooter blir foretrukket av mange sjåfører fordi den leverer en overlegen kraft uten noe særlig energitap. De gode kjøreegenskapene henger sammen med at Vincero Electric har et optimalt dreiemoment som blir generert nettopp av direkte drift. Du får da en veldig pålitelig scooter som håndterer både kulde og krevende kjøreforhold. For deg som bruker scooteren til jobb eller skolependling, er pålitelighet og stabilitet noe av det viktigste du bør tenke på når du skal skaffe deg scooter.

Hjul

12”turbinfelger i lettvektsaluminum og solide lavprofildekk gir skikkelig godt veigrep, også under vanskelige kjøreforhold.

Bremser

Vincero Electric er utstyrt med overdimensjonerte hydrauliske dobbeltvirkende skivebremser og doble kalippere foran/bak, med ventilerte bremseskiver (wave), får du full bremseeffekt uansett kjøreforhold. Skivebremsenes overlegne bremseeffekt merker du virkelig når forholdene er dårlige, og hverken fuktighet eller kulde vil stoppe oppbremsingen.

Fjæring

Du får en fortreffelig fjæringskomfort med doble justerbare støtdempere bak på scooteren. Dette medfører også at mopeden føles stabil, selv når du tester den til sitt ytterste. Vincero Electric er dessuten utstyrt med en dobbeltsidig og dobbeltvirkende hydraulisk demper foran som gir en svært god fjæringskomfort.

Ramme

Rammen er av vridningsfast kvalitetsstål som gir en overlegen stabilitet ved høy fart, og mopeden håndterer både passasjer og røffe belastninger. På tross av robuste yttermål, veier Vincero Electric Lead Acid ikke mer enn 88 kg, en vekt som gjør den kraftig nok til å takle vekten fra de inkluderte blybatteriene på 41 kg uten å miste prestasjonsevnen. Velger du Vincero Electric Lithium veier batteriet kun 13 kg!

Instrumentering

Instrumentene er stilfullt designet og gir deg den informasjonen du behøver. Farts- og batterimåler, samt indikatorlamper for blink-, hel- og halvlys sitter plassert slik at du får et godt overblikk.

Oppbevaring

Vincero Electric har et romslig og låsbart oppbevaringsrom under setet som gir plass til det mest nødvendige. Der kan du plassere en kjedelås, veske, sko, jakke e.l. Du bruker bare startnøkkelen når du skal låse oppbevaringsrommet, så slipper du å ha styr på flere nøkler.

Komfort

Vincero Electric Lead Acid/Lithium er designet for å gi litt mer plass. Det innebærer at både sjåfør og passasjerer sitter komfortabelt. Integrerte fothvilere gir god støtte for passasjerer, og det store, brede setet gir en ekstra bekvem sittestilling. Setet har en herlig skumstopping som tilpasser seg dynamisk til kroppens bevegelser og form, og er i et yttermateriale som minner om Cordura™. Det er vannavstøtende og meget holdbart slik at det kan takle mange år med sol og fuktighet.

Belysning

Du er sikret god synlighet i trafikken med et stort, kraftig halogenlys i frontlyset foran, og belysningen er nydesignet for å gi en så god lysstyrke at den nesten gjør natt til dag! Posisjons-, blink- og baklys i LED gir deg svært god synlighet når du kjører i mørket.

Ytre dimensjoner (L x B x H): 1875*700*1140 mm
Hjulbase: 1365 mm
Bunnfrekvens: 150 cm
Kjøretøy vekt: 88 kg
Batterivekt: 41 kg
Lastekapasitet: 150 kg
Maks hastighet: 45 km/t (klasse 1)
Batteritype: Lead Acid (Bly gel)
Motormodell: Integrert planetmotor
Motortype: Børsteløs DC
Effekt: 3.1kW
Start type: Elektrisk
Tenning: Elektrisk
Batterikapasitet: 20Ah /1,44 kw/t
Ladetid: ~ 6-8 h
Ladesyklus: > 300
Kjøreavstand: ~ 6 mil per lading
Clutch: Direkte drift
Bremser bak: Skivebrems
Bremser foran: Skivebrems
Lufttrykk forhjul: 2,25 bar
Lufttrykk bakhjul: 2,25 bar
Hjul: 12"

Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.

Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.

Mva og tollavgift er inkludert i prisen.