Scooter Viarelli GT1

C-031N

  • 4-takts motor, luftavkjølt
  • Skivebrems foran og trommelbrems bak
  • Elstart og kick
  • Kompakt chassis
  • Halogenbelysning
  • Automatisk girkasse
  • EURO IV Godkjent
Pris fra 11 495,00 kr
På lager
Leveringspris: 1 395,00kr

Viarelli GT1 er en av Sveriges mest solgte mopeder, og vi ser ingen grunn til at dette ikke også skal gjelde for det norske markedet. Å sette pris på høy kvalitet til lav pris, er vel ikke noe som bare er forbeholdt svensker? Viarelli er en tidløs modell som passer alle, unge som gamle, store som små. GT1 er en av våre innstegsmodeller, og denne scooteren tilfredsstiller alle nødvendige krav, gir stor kjøreglede og presterer godt til en svært rimelig pris. Viarelli GT1 er utstyrt med den nyeste Euro IV baserte motorteknologien som kjennetegnes av høy driftssikkerhet, er stillegående og holder et jevnt tempo, samt har et lavt bensinforbruk. Med GT1 får du en Euro IV godkjent scooter som er både miljøvennlig, presterer bra, og har god komfort.

Motor

Den luftavkjølte GY6-motoren er en drivstoffgjerrig variant, noe som er bra både for lommeboka og miljøet. Motoren som benyttes i GT1 er en av våre mest gjennomtestede 4-takts motorer, som nå er delvis rekonstruert for å leve opp til miljøkravene som gjelder for å få en Euro IV godkjennelse. GT1 er en moped som er lett å starte, og har både el- og kickstart. Med 2.1 Nm i dreiemoment ved 6500 omdreininger, får du en råsterk moped som yter godt, selv under røff, krevende og avansert kjøring. 

Miljø

Vår nye GT1 bruker ca. 0,2 l/bensin per mil, noe som gjør belastningen på miljø og lommebok minimal. Med et optimalt drivstofforbruk og en romslig 5,4 liters tank, får du en aksjonsradius på opp til 25 mil per tank.

Hjul

10” noe kompakte hjul, gjør kjøringen enkel og du har godt veigrep selv under trøblete forhold. Felgene er støpt av lettvektsaluminum og er høyglanspolerte, noe som gir et eksklusivt inntrykk. Sporty dekk med bred, lav og nordisk profil, gir deg best mulig veigrep selv under vanskelige kjøreforhold.

Komfort

Sittehøyden er lavere enn på mange andre mopedtyper, og dette medfører at scooteren er lett håndterbar. Den lave sittehøyden gjør det enklere å svinge eller bremse opp, særlig for sjåfører som ikke er så høye.

Girkasse

Viarelli GT1 er utstyrt med en CVT girkasse (variatordrift), så du behøver ikke tenke på annet enn å gi gass og bremse. Med CVT får du en sømløs og smidig kjørsel som er spesielt fordelaktig i urbane eller tettbygde strøk.

Bremser

Med godt beskyttede trommelbremser bak og dobbeltvirkende hydrauliske skivebremser foran, får du maksimal bremseeffekt uansett veiunderlag eller værforhold. Du vil merke at det er lett å bremse når du trenger det, og at det ikke er noen svakheter ved oppbremsingen. Det er også enkelt å justere bremsekraften, både ved lave og høye hastigheter.

Fjæring

Et stabilt chassis krever optimal fjæring. GT1 er derfor utstyrt med dempere og fjæring som bidrar til god komfort. En optimal fjæring innebærer at kjøringen føles trygg og komfortabel, også ved røff kjøring under krevende forhold.

Ramme

GT1 har en lavere vekt enn mange tilsvarende scootere. Med en vekt på kun 80 kg, får du en lett håndterbar scooter med lavt tyngdepunkt og høy prestasjon. Lav vekt kan tyde på at man har gått på kompromiss med noe, men så er ikke tilfelle med Viarelli GT1 som har en både sterk og stabil ramme av kvalitetsstål. Med denne scooteren får du overlegen stabilitet både ved høye hastigheter og ved hardere belastninger, på tross av den lave vekten.

Eksosanlegg

GT1 har et nydesignet eksosanlegg med høy effekt i Cortenstål/rustfritt stål som gir maksimal effekt uten for mye støy.

Instrumentering

Instrumenteringen gir deg all info du trenger for å kjøre trygt. En stor fartsmåler, bensinmåler og indikatorlamper for lys og blink er godt synlige, og opplyst slik at du lett kan orientere deg ved mørkekjørsel.

Oppbevaring

GT1 har et låsbart oppbevaringsrom under setet som er tilstrekkelig stort til det mest nødvendige. Der kan du plassere en veske, sko, jakke e.l. Det er samme nøkkel til bagasjerommet som til tenningen.

Komfort

På GT1 scooteren sitter du helt fint, tross at den har en noe mer kompakt størrelse enn en del andre mopedtyper. Det myke setet gir en komfortabel sittestilling, og setets ytterside er både vannavstøtende og solid.

Belysning

Kraftig halogenbelysning i frontlys som er plassert på selve styrehodet gjør at lyset følger styrevinkelen. Dette er en overlegen løsning, og som regel må du godt opp i pris for å få en slik belysning. Blink- og posisjonslys er fint tilpasset toppkåpens ytterkanter, slik at du synes bedre i trafikken.

Hjulbase: 1205 mm
Bunnfrekvens: 95 mm
Kjøretøy vekt: 80 kg
Motortype: BN139QMB
Sylinderdiameter x slaglengde: 39mm*41,5 mm
Sylindervolum: 49,6cc
Kompresjon: 10.5
Tennplugg: CR7HSA
Start: Elektrisk/kick
Tenning: CDI
Volum på tanken: 5,4 L
Drivstoff: 95/98 blyfri
Motorolje mengde: 700 ml
Bakaksel olje: SGL-4 85W-90
Oljemengde bakaksel: 140-160 ml
Clutch: Automat
Lufttrykk forhjul: 2,25 bar

Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.

Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.

Mva og tollavgift er inkludert i prisen.