Scooter Viarelli Motard

C-034N

KLASSE 1
45 km/t

Tankkapasitet 
7,3L

Girkasse:
Manuell, 6 vxl

Felg
17"

Skivebrems:
Foran & bak

Levering
til døren

Kjøp nå,
betal senere

5 - 8
dagers
leveringstid
Pris fra kr 27 990,00
På lager
Leveringspris: 1 395,00kr

Viarelli Motard

Markedet for Motarder har økt kraftig de siste årene. Det er ikke så merkelig, for når man setter seg på en Motard og tester den ut i trafikken, finner man fort ut at det er et svært allsidig og morsomt kjøretøy. Motornorways nye MOTARD er en høyt presterende scooter, og pga. den lave vekten er den også ekstremt lett håndterbar. En MOTARD er i bunn og grunn en Motocross- eller Endurosykkel. Chassis og motor ligner mye på det som brukes i Motocross, men en Motard har jevnere dekk, såkalte slicks, som benyttes i stedet for grove offroaddekk.

Når du kjører en MOTARD, får du fort følelsen av å kjøre en sportssykkel som virkelig tar av. MOTARDENS kjappe akselerasjon og kraftige bremser ber om fart og moro. Bakhjulskjøring og andre stunts ligger i Motardens natur, så man må passe på at dette er noe man kun gjør på steder som er regulert for slik kjøring.

Du sitter godt og bekvemt på en Motard, så den egner seg godt for pendling, og også for lengre turer. Frontkåpen beskytter mot vind og setet er behagelig å sitte på. Du har også en sittestilling som fungerer godt over tid.

Ved kjøring i tettbygde strøk/bykjøring fungerer Motard også meget godt, da den er relativt kompakt og lett manøvrerbar.

Motor

Motoren er utviklet med base i erfaringer fra Offroad, men er modifisert slik at den fungerer bedre under mer hverdagslige omstendigheter. Motoren er en vannavkjølt ensylindret totaktsmotor på 49,3 cc av AM 6 type som gir godt med bunndrag og toppeffekt. Allerede ved 6500 omdreininger merker du toppeffekten som er på hele 3,5 kW. Vannkjølingen holder motoren optimal, slik at MOTARD får best mulig effektuttak uten å gå varm. Eksosanlegget er pent integrert og laget av materialer med høy slitestyrke. Det gir også fra seg en lyd som en Motard fortjener. Den overdimensjonerte brennstofftanken på hele 7,3 liter gir deg mulighet for å kjøre lenge uten å måtte tanke.

Transmisjon

Med en 6-trinns manuell sekvensiell girkasse har du kraft nok i hele registeret uansett kjøreforhold. Du girer enkelt med venstrefoten, og fotgirspaken med robuste fotplater er konstruert slik at den både ser stilig ut, samtidig som den er ekstremt hardfør.

Hjul

De helstøpte felgene er av skikkelig sterk aluminium som er tilpasset hard, røff asfalt. 17" hjul brukes både foran og bak slik at sykkelen er lett å håndtere og svinge. Dekkene er av nyeste modell med en sporty profil som gir deg optimalt veigrep på blank asfalt.

Bremser

Vår MOTARD er bygget for å klare høye hastigheter og hard oppbremsing. Reale doble kalippere og overdimensjonerte waveskiver foran, og doble kalippere med waveskiver godt integrert på bakhjulet gir deg maksimal bremseeffekt.

Fjæring

En MOTARD har oftest en rigid fjæring, samt en kort fjæringsvei som er tilpasset et jevnt underlag. Fjæringen er justerbar i flere dimensjoner. Du har forspenningsjustering samt returdempingsjustering, og dette er en eksklusiv demperløsning du sjelden finner på MOTARDER i denne prisklassen.

Ramme

Rammen er konstruert i høykvalitets stål og er bygget med betydelig dyrere sportssykler som forbilde. Dette er ypperlig håndverk som gir MOTARD et utseende, en stil og en holdbarhet som normalt vil koste skjorta. Aluminiumsvingen er bearbeidet fra et massivt stykke aluminium og er en konstruksjon som du stort sett bare finner på langt dyrere sportskjøretøy.

Instrumentering

Med LCD teknologi og bakgrunnsbelysning får du godt overblikk over det integrerte instrumentpanelet. Store varsellamper og indikatorer forsterker overblikket, og du kan enkelt se hastighet osv. i mørket.

Drivlinje

Den overdimensjonerte o-ringskjeden og godt tilpassede drev sørger for at kraften blir overført mest mulig effektivt.

Oppbevaring

Oppbevaringsplassen på MOTARD er begrenset, men under setet har du plass til det aller mest nødvendige, samt en liten verktøykasse.

Komfort

Den oppreiste kjørestillingen og det åpne førermiljøet, gir sjåføren et godt overblikk over trafikken. Komfortabel og fast stopping i setet medfører at du kan kjøre lengre strekninger uten større ubehag. De innfelte fothvilerne i aluminium gir et stilig inntrykk, samtidig som de tåler mye belastning.

Belysning

Med det nyeste innen LED teknologi kan du være sikker på å ha optimale lysforhold, selv på bekmørke veier. På en MOTARD er du virkelig synlig i trafikken, og den høye konstruksjonen gir deg godt overblikk sammenlignet med langt lavere scootere.

Øvrig

Vi tar hånd om all administrasjon angående registrering. Det eneste du trenger å tenke på når du har fått din nye scooter hjem, er å tegne en forsikring og justere litt på scooteren før du gir deg ut på veien. Viarelli MOTARD leveres komplett med svensk manual og servicebok, samt et lite verktøysett.

Vrakpant, registreringsavgift, mva og tollavgift inkludert i leveringspris!
Ytre mål (lengde, bredde, høyde): 2200x810x1120 mm
Hjulbase: 1410 mm
Bunnfrekvens: 240 mm
Vekt: 102,5 kg
Lastekapasitet: 150 kg
Maks hastighet: 45 km/t
Motormodell: 1E40MB
Motortype: AM6
Sylinderdiameter x slaglengde: 40.2mm × 39.2mm
Sylindervolum: 49,3cc
Kompresjon: 7.1
Effekt: 3,5 kW/6500
Tennplugg: BR8ES
Starttype: Elektrisk / kick
Tenning: CDI
Tankkapasitet: 7,3 L
Drivstoff: 95/98 Blyfri
Motorolje: SAE 10W-40
Motorolje mengde: -
Bakaksel olje: -
Bakaksel oljemengde: -
Kobling: Manuell
Bremser bak: Skivebrems
Bremser foran: Skivebrems
Lufttrykk framhjul: 2.25 bar
Lufttrykk bakhjul: 2.25 bar
Felg: 17"

Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.

Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.

Vrakpantavgift, registreringsavgift, mva og tollavgift er inkludert i prisen!