Scooter Viarelli Matador

C-037N

  • 4-takts EFI motor, luftavkjølt
  • Skivebrems foran og trommelbrems bak
  • 12” aluminiumsfelger 
  • LED-lys i posisjonslys, blink- og baklys
  • Halogenbelysning foran
  • Automatisk girkasse (CVT)
  • EURO IV Godkjent
Pris fra 17 790,00 kr
På lager
Leveringspris: 1 395,00kr

Matador er scooteren for deg som ikke nøyer deg med annet enn det beste. Trendy design og moderne Euro IV teknologi, forsterket fjæring, det siste, nye innen LED-teknologi, ekstra kraftige bremser, lettmetallfelger og en meget driftsstabil motor med EFI innsprøyting (Electric Fuel Injection), er kun noen av årsakene til at Matador er en av Sveriges mest solgte sportsmodeller. Matador er scooteren for deg som vil ha topp ytelse og funksjon, men uten å gi avkall på hverken stil eller komfort.

Motor

Motoren som benyttes i denne scooteren er blant markedets mest gjennomtestede, og den er oppgradert for å møte de nye Euro IV kravene. Det er en driftssikker, luftavkjølt 4-taktsmotor av GY-6 type som er utstyrt med en EFI innsprøyting (Electric Fuel Injection). Motoren gir et meget lavt bensinforbruk og minimal miljøbelastning på tross av at den leverer hele 1 kW ved 7500 omdreininger, og hele 1.4 Nm allerede ved 5000 omdreininger. EFI motoren går på vanlig ren bensin, og leverer kraft og effekt over et bredt register,noe du vil sette stor pris på under stressende kjøring der god motorytelse er nødvendig for å gjøre kjøringen sikker og stabil.

Forbruk

Matador bruker ca. 0,20 liter bensin per mil og et utstyrt med en tank på 4.5 liter. Du kan dermed regne med å kjøre rundt 25 mil per tank under normale kjøreforhold.

Transmisjon

Matador har en CVT (Automat) girkasse. Med automatisk gir trenger du bare å gasse og kjøre, noe som er spesielt gunstig ved krevende kjøreforhold, stressende bykjøring osv. Andre fordeler ved automatgir er at motorens levetid øker fordi du unngår slitasje ved feilgiring, og du får også en roligere og jevnere kjøring i de aller fleste tilfeller.

Hjul

12” felger i lettvekstaluminium og robuste lavprofildekk gir Matador et optimalt veigrep, også under svært krevende kjøreforhold.

Bremser

Denne scooteren er utstyrt med hydrauliske dobbeltvirkende skivebremser og doble kalippere foran, samt en overdimensjonert og ventilerte waveskive, gir deg heftig bremseeffekt uansett hvilke kjøreforhold du måtte møte. Bak finner du en trommelbrems som gir deg en godt kontrollert oppbremsing, også under glatte forhold. Trommelbremsen er innkapslet slik at den er beskyttet mot vind og vær.

Fjæring

Når du sammenligner Matador med mange andre, enklere scootere vil du fort merke at du har en fabelaktig fjæringskomfort. Det skyldes de doble justerbare støtdempere bak på scooteren som medfører at mopeden føles svært stabil, selv når du tester den til sitt ytterste. Matador er dessuten utstyrt med en påkostet dobbeltsidig og dobbeltvirkende hydraulisk demper foran som gir en svært god fjæringskomfort.

Ramme

Matador har en ramme av vridningsfast kvalitetsstål som gir en overlegen stabilitet ved høy fart, og mopeden håndterer røffe belastninger med glans. Matador veier ikke mer enn 90 kg, en vekt som gjør den kraftig nok til å takle litt tøffe utfordringer, men uten å miste prestasjonsevnen.

Instrumentering

Instrumentene er stilfullt designet og dessuten lett å lese. Fart- og bensinmåler, samt indikatorlamper for blink-, hel- og halvlys sitter plassert slik at du får et godt overblikk.

Oppbevaring

Matador har et romslig og låsbart oppbevaringsrom under setet som gir plass til det mest nødvendige. Du kan også kjøpe en toppboks som tilbehør om du ønsker mer bagasjeplass. Du bruker bare startnøkkelen når du skal låse oppbevaringsrommet, så slipper du å ha styr på flere nøkler.

Komfort

Matador er designet for at sjåfør skal sitte godt. Det seksjonsinndelte setet gir en sporty, men samtidig bekvem sittestilling. Setet er i et yttermateriale som minner om Cordura™. Det er vannavstøtende og meget holdbart slik at det kan takle mange år med sol og fuktighet.

Belysning

Du er sikret meget god synlighet i trafikken med dobbelte halogenlys i frontlyset foran. Posisjons-, blink- og baklys i LED gir deg svært god synlighet når du kjører i mørket.

Hjulbase: 1335 mm
Bunnfrekvens: 130 mm
Kjøretøy vekt: 90 kg
Motortype: JJ1P39QMB
Drivstoffsystem: EFI (Electric Fuel Injektion)
Sylindervolum: 49 cc
Kompresjon: 10.5
Starttype: Elektrisk og kick
Tenning: CDI
Drivstoff: 95/98 blyfri
Volum på tanken: 4.5 L
Motorolje: SG10W40
Motorolje mengde: 700 ml
Bakaksel olje: SAE 85W/90
Oljemengde bakaksel: 125 ml
Clutch: Automat
Bremser bak: Trommelbrems

Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.

Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.

Mva og tollavgift er inkludert i prisen.