Kjappe fakta
KLASSE 1
|
Tankkapasitet
|
Kr. / mil
|
Alu-felg
|
Skivebrems:
|
|
Levering
|
Kjøp nå,
|
5 - 8
|
Med den nyeste designen og den mest moderne Euro-teknologien er vår Viarelli Matador scooteren for deg som ikke nøyer deg med noe annet enn det beste. Forsterket fjæring, den nyeste LED-teknologien, ekstra kraftige bremser, lettmetallfelger og en svært driftssikker motor med EFI (Electronic Fuel Injection) er bare noen av detaljene som gjør at Matador har blitt en av Sveriges mest solgte sportsmodeller. Matador er ment for deg som søker ytelse og funksjon uten å gå på kompromiss med designet.
Motor
Matador er utstyrt med en driftssikker 4-taktsmotor av typen GY-6, utstyrt med EFI (Electronic Fuel Injection). En velprøvd motortype som nå er oppgradert i samsvar med de nye Euro-kravene, som gir Matador et lavere drivstofforbruk og mindre miljøpåvirkning, til tross for at den leverer hele 2,4 kW ved 7500 omdreininger og 3,0 Nm allerede ved lave 5000 omdreininger. EFI-motoren drives av vanlig ren bensin og leverer kraft og effekt i et bredt turtallsområde, spesielt verdsatt av de som kjører under krevende byforhold der motorens ytelse er nødvendig for en trygg og sikker ferd.
Forbruk
Matador bruker ca. 0,25 L bensin per mil, og med en tank på 4,5 L når du dermed nærmere 18 mil per tanking under rimelige forhold.
Transmisjon
Matador er utstyrt med en CVT (Automat) girkasse som gjør kjøringen enkel. Mange sjåfører setter pris på denne typen girkasse, da den leverer overlegen kraft uten større tap og uten behov for manuell giring. De smidige kjøreegenskapene skyldes både det høye dreiemomentet og den optimaliserte girkassen, noe som verdsettes spesielt under krevende kjøring i byforhold.
Hjul
Med sine 3-eikers 12” felger i lettvekt aluminium og sporty lavprofildekk, får Matador et optimalt veigrep selv under utfordrende og krevende kjøring.
Bremser
Med hydrauliske dobbeltvirkende skivebremser og doble kalipere foran, overdimensjonert og ventilert wave-skive, har du optimal bremseeffekt uavhengig av kjøreforholdene.
Fjæring
I motsetning til mange andre enklere scootere på markedet har Matador doble støtdempere bak, noe som ikke bare gir en uslåelig fjæringskomfort, men også gjør hele mopeden svært stabil og vridningsstiv i konstruksjonen, noe som merkes på veiholdningen når man tester den til det ytterste. Matador er utstyrt med en påkostet dobbeltsidig og dobbeltvirkende hydraulisk demperkonstruksjon foran som gir en svært god fjæringskomfort.
Ramme
Matador veier lave 90 kg, og kombinert med konstruksjonen og effekten gjør det at den føles kraftig nok til å takle litt tøffere utfordringer uten å bli svekket. Rammen er laget av vridningsstivt kvalitetsstål som gir en overlegen stabilitet ved høyere hastigheter og under hardere belastning.
Instrument
Instrumenteringen er stilfullt designet og lettlest med speedometer, drivstoffmåler samt indikatorsymboler for blinklys og fjern- og nærlys.
Oppbevaring
Matador har et romslig oppbevaringsrom under setet, stort nok til å romme det mest nødvendige. Rommet åpnes/låses enkelt og smidig med samme nøkkel som du starter scooteren med. Toppboks er også tilgjengelig som tilbehør hvis enda mer lagringsplass er ønskelig.
Komfort
Matador er stor nok til å håndtere en passasjer, som sitter godt og har gode fotstøtter med de elegant innfellbare fotpinnene. Det segmenterte setet gir en sporty, men likevel komfortabel sittestilling. Setets Condura™-lignende ytterstoff er vannavstøtende og slitesterkt nok til å tåle mange års sol og fuktighet.
Belysning
Kraftig belysning med doble halogenlamper i frontlykten garanterer god synlighet i trafikken. Utstyrt med LED-teknologi i både posisjonslys, blinklys og baklys, er du garantert god synlighet når mørket faller på.
Viarelli Matador 45 km/h
Matador er scooteren for deg som ikke nøyer deg med annet enn det beste. Trendy design og moderne Euro teknologi, forsterket fjæring, det siste, nye innen LED-teknologi, ekstra kraftige bremser, lettmetallfelger og en meget driftsstabil motor med EFI innsprøyting (Electric Fuel Injection), er kun noen av årsakene til at Matador er en av Sveriges mest solgte sportsmodeller. Matador er scooteren for deg som vil ha topp ytelse og funksjon, men uten å gi avkall på hverken stil eller komfort. Motor Motoren som benyttes i denne scooteren er blant markedets mest gjennomtestede, og den er oppgradert for å møte de nye Euro kravene. Det er en driftssikker, luftavkjølt 4-taktsmotor av GY-6 type som er utstyrt med en EFI innsprøyting (Electric Fuel Injection). Motoren gir et meget lavt bensinforbruk og minimal miljøbelastning på tross av at den leverer hele 1 kW ved 7500 omdreininger, og hele 1.4 Nm allerede ved 5000 omdreininger. EFI motoren går på vanlig ren bensin, og leverer kraft og effekt over et bredt register,noe du vil sette stor pris på under stressende kjøring der god motorytelse er nødvendig for å gjøre kjøringen sikker og stabil. Forbruk Matador bruker ca. 0,20 liter bensin per mil og et utstyrt med en tank på 4.5 liter. Du kan dermed regne med å kjøre rundt 25 mil per tank under normale kjøreforhold. Transmisjon Matador har en CVT (Automat) girkasse. Med automatisk gir trenger du bare å gasse og kjøre, noe som er spesielt gunstig ved krevende kjøreforhold, stressende bykjøring osv. Andre fordeler ved automatgir er at motorens levetid øker fordi du unngår slitasje ved feilgiring, og du får også en roligere og jevnere kjøring i de aller fleste tilfeller. Hjul 12” felger i lettvekstaluminium og robuste lavprofildekk gir Matador et optimalt veigrep, også under svært krevende kjøreforhold. Bremser Denne scooteren er utstyrt med hydrauliske dobbeltvirkende skivebremser og doble kalippere foran, samt en overdimensjonert og ventilerte waveskive, gir deg heftig bremseeffekt uansett hvilke kjøreforhold du måtte møte. Bak finner du en trommelbrems som gir deg en godt kontrollert oppbremsing, også under glatte forhold. Trommelbremsen er innkapslet slik at den er beskyttet mot vind og vær. Fjæring Når du sammenligner Matador med mange andre, enklere scootere vil du fort merke at du har en fabelaktig fjæringskomfort. Det skyldes de doble justerbare støtdempere bak på scooteren som medfører at mopeden føles svært stabil, selv når du tester den til sitt ytterste. Matador er dessuten utstyrt med en påkostet dobbeltsidig og dobbeltvirkende hydraulisk demper foran som gir en svært god fjæringskomfort. Ramme Matador har en ramme av vridningsfast kvalitetsstål som gir en overlegen stabilitet ved høy fart, og mopeden håndterer røffe belastninger med glans. Matador veier ikke mer enn 90 kg, en vekt som gjør den kraftig nok til å takle litt tøffe utfordringer, men uten å miste prestasjonsevnen. Instrumentering Instrumentene er stilfullt designet og dessuten lett å lese. Fart- og bensinmåler, samt indikatorlamper for blink-, hel- og halvlys sitter plassert slik at du får et godt overblikk. Oppbevaring Matador har et romslig og låsbart oppbevaringsrom under setet som gir plass til det mest nødvendige. Du kan også kjøpe en toppboks som tilbehør om du ønsker mer bagasjeplass. Du bruker bare startnøkkelen når du skal låse oppbevaringsrommet, så slipper du å ha styr på flere nøkler. Komfort Matador er designet for at sjåfør skal sitte godt. Det seksjonsinndelte setet gir en sporty, men samtidig bekvem sittestilling. Setet er i et yttermateriale som minner om Cordura™. Det er vannavstøtende og meget holdbart slik at det kan takle mange år med sol og fuktighet. Belysning Du er sikret meget god synlighet i trafikken med dobbelte halogenlys i frontlyset foran. Posisjons-, blink- og baklys i LED gir deg svært god synlighet når du kjører i mørket. Vrakpant, registreringsavgift, mva og tollavgift inkludert i leveringspris!Viarelli Matador har en toppfart på 45 km/t
Ytre mål (lengde, bredde, høyde): | 1825*675*1173 |
Hjulbase: | 1335 mm |
Bunnfrekvens: | 130 mm |
Kjøretøy vekt: | 90 kg |
Lastekapasitet: | 150 kg |
Maks hastighet: | 45 km/t (klasse 1) |
Motormodell: | 1 sylinder, 4-takt, 2 ventiler, luftavkjølt |
Motortype: | JJ1P39QMB |
Drivstoffsystem: | EFI (Electric Fuel Injektion) |
Sylinderdiameter x slaglengde: | 39.0 mm x 41.5 mm |
Sylindervolum: | 49 cc |
Kompresjon: | 10.5 |
Effekt: | 1kW ved 7500 omdreininger |
Starttype: | Elektrisk og kick |
Tenning: | CDI |
Tennplugg: | C7HSA |
Drivstoff: | 95/98 blyfri |
Volum på tanken: | 4.5 L |
Motorolje: | SG10W40 |
Motorolje mengde: | 700 ml |
Bakaksel olje: | SAE 85W/90 |
Oljemengde bakaksel: | 125 ml |
Clutch: | Automat |
Bremser foran: | Skivebrems |
Bremser bak: | Skivebrems |
Lufttrykk bakhjul / forhjul: | 2,25 bar |
Hjul: | 12 " |
Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.
Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.
Vrakpantavgift, registreringsavgift, mva og tollavgift er inkludert i prisen!
Med den nyeste designen og den mest moderne Euro-teknologien er vår Viarelli Matador scooteren for deg som ikke nøyer deg med noe annet enn det beste. Forsterket fjæring, den nyeste LED-teknologien, ekstra kraftige bremser, lettmetallfelger og en svært driftssikker motor med EFI (Electronic Fuel Injection) er bare noen av detaljene som gjør at Matador har blitt en av Sveriges mest solgte sportsmodeller. Matador er ment for deg som søker ytelse og funksjon uten å gå på kompromiss med designet.
Motor
Matador er utstyrt med en driftssikker 4-taktsmotor av typen GY-6, utstyrt med EFI (Electronic Fuel Injection). En velprøvd motortype som nå er oppgradert i samsvar med de nye Euro-kravene, som gir Matador et lavere drivstofforbruk og mindre miljøpåvirkning, til tross for at den leverer hele 2,4 kW ved 7500 omdreininger og 3,0 Nm allerede ved lave 5000 omdreininger. EFI-motoren drives av vanlig ren bensin og leverer kraft og effekt i et bredt turtallsområde, spesielt verdsatt av de som kjører under krevende byforhold der motorens ytelse er nødvendig for en trygg og sikker ferd.
Forbruk
Matador bruker ca. 0,25 L bensin per mil, og med en tank på 4,5 L når du dermed nærmere 18 mil per tanking under rimelige forhold.
Transmisjon
Matador er utstyrt med en CVT (Automat) girkasse som gjør kjøringen enkel. Mange sjåfører setter pris på denne typen girkasse, da den leverer overlegen kraft uten større tap og uten behov for manuell giring. De smidige kjøreegenskapene skyldes både det høye dreiemomentet og den optimaliserte girkassen, noe som verdsettes spesielt under krevende kjøring i byforhold.
Hjul
Med sine 3-eikers 12” felger i lettvekt aluminium og sporty lavprofildekk, får Matador et optimalt veigrep selv under utfordrende og krevende kjøring.
Bremser
Med hydrauliske dobbeltvirkende skivebremser og doble kalipere foran, overdimensjonert og ventilert wave-skive, har du optimal bremseeffekt uavhengig av kjøreforholdene.
Fjæring
I motsetning til mange andre enklere scootere på markedet har Matador doble støtdempere bak, noe som ikke bare gir en uslåelig fjæringskomfort, men også gjør hele mopeden svært stabil og vridningsstiv i konstruksjonen, noe som merkes på veiholdningen når man tester den til det ytterste. Matador er utstyrt med en påkostet dobbeltsidig og dobbeltvirkende hydraulisk demperkonstruksjon foran som gir en svært god fjæringskomfort.
Ramme
Matador veier lave 90 kg, og kombinert med konstruksjonen og effekten gjør det at den føles kraftig nok til å takle litt tøffere utfordringer uten å bli svekket. Rammen er laget av vridningsstivt kvalitetsstål som gir en overlegen stabilitet ved høyere hastigheter og under hardere belastning.
Instrument
Instrumenteringen er stilfullt designet og lettlest med speedometer, drivstoffmåler samt indikatorsymboler for blinklys og fjern- og nærlys.
Oppbevaring
Matador har et romslig oppbevaringsrom under setet, stort nok til å romme det mest nødvendige. Rommet åpnes/låses enkelt og smidig med samme nøkkel som du starter scooteren med. Toppboks er også tilgjengelig som tilbehør hvis enda mer lagringsplass er ønskelig.
Komfort
Matador er stor nok til å håndtere en passasjer, som sitter godt og har gode fotstøtter med de elegant innfellbare fotpinnene. Det segmenterte setet gir en sporty, men likevel komfortabel sittestilling. Setets Condura™-lignende ytterstoff er vannavstøtende og slitesterkt nok til å tåle mange års sol og fuktighet.
Belysning
Kraftig belysning med doble halogenlamper i frontlykten garanterer god synlighet i trafikken. Utstyrt med LED-teknologi i både posisjonslys, blinklys og baklys, er du garantert god synlighet når mørket faller på.
Viarelli Matador 45 km/h
Matador er scooteren for deg som ikke nøyer deg med annet enn det beste. Trendy design og moderne Euro teknologi, forsterket fjæring, det siste, nye innen LED-teknologi, ekstra kraftige bremser, lettmetallfelger og en meget driftsstabil motor med EFI innsprøyting (Electric Fuel Injection), er kun noen av årsakene til at Matador er en av Sveriges mest solgte sportsmodeller. Matador er scooteren for deg som vil ha topp ytelse og funksjon, men uten å gi avkall på hverken stil eller komfort. Motor Motoren som benyttes i denne scooteren er blant markedets mest gjennomtestede, og den er oppgradert for å møte de nye Euro kravene. Det er en driftssikker, luftavkjølt 4-taktsmotor av GY-6 type som er utstyrt med en EFI innsprøyting (Electric Fuel Injection). Motoren gir et meget lavt bensinforbruk og minimal miljøbelastning på tross av at den leverer hele 1 kW ved 7500 omdreininger, og hele 1.4 Nm allerede ved 5000 omdreininger. EFI motoren går på vanlig ren bensin, og leverer kraft og effekt over et bredt register,noe du vil sette stor pris på under stressende kjøring der god motorytelse er nødvendig for å gjøre kjøringen sikker og stabil. Forbruk Matador bruker ca. 0,20 liter bensin per mil og et utstyrt med en tank på 4.5 liter. Du kan dermed regne med å kjøre rundt 25 mil per tank under normale kjøreforhold. Transmisjon Matador har en CVT (Automat) girkasse. Med automatisk gir trenger du bare å gasse og kjøre, noe som er spesielt gunstig ved krevende kjøreforhold, stressende bykjøring osv. Andre fordeler ved automatgir er at motorens levetid øker fordi du unngår slitasje ved feilgiring, og du får også en roligere og jevnere kjøring i de aller fleste tilfeller. Hjul 12” felger i lettvekstaluminium og robuste lavprofildekk gir Matador et optimalt veigrep, også under svært krevende kjøreforhold. Bremser Denne scooteren er utstyrt med hydrauliske dobbeltvirkende skivebremser og doble kalippere foran, samt en overdimensjonert og ventilerte waveskive, gir deg heftig bremseeffekt uansett hvilke kjøreforhold du måtte møte. Bak finner du en trommelbrems som gir deg en godt kontrollert oppbremsing, også under glatte forhold. Trommelbremsen er innkapslet slik at den er beskyttet mot vind og vær. Fjæring Når du sammenligner Matador med mange andre, enklere scootere vil du fort merke at du har en fabelaktig fjæringskomfort. Det skyldes de doble justerbare støtdempere bak på scooteren som medfører at mopeden føles svært stabil, selv når du tester den til sitt ytterste. Matador er dessuten utstyrt med en påkostet dobbeltsidig og dobbeltvirkende hydraulisk demper foran som gir en svært god fjæringskomfort. Ramme Matador har en ramme av vridningsfast kvalitetsstål som gir en overlegen stabilitet ved høy fart, og mopeden håndterer røffe belastninger med glans. Matador veier ikke mer enn 90 kg, en vekt som gjør den kraftig nok til å takle litt tøffe utfordringer, men uten å miste prestasjonsevnen. Instrumentering Instrumentene er stilfullt designet og dessuten lett å lese. Fart- og bensinmåler, samt indikatorlamper for blink-, hel- og halvlys sitter plassert slik at du får et godt overblikk. Oppbevaring Matador har et romslig og låsbart oppbevaringsrom under setet som gir plass til det mest nødvendige. Du kan også kjøpe en toppboks som tilbehør om du ønsker mer bagasjeplass. Du bruker bare startnøkkelen når du skal låse oppbevaringsrommet, så slipper du å ha styr på flere nøkler. Komfort Matador er designet for at sjåfør skal sitte godt. Det seksjonsinndelte setet gir en sporty, men samtidig bekvem sittestilling. Setet er i et yttermateriale som minner om Cordura™. Det er vannavstøtende og meget holdbart slik at det kan takle mange år med sol og fuktighet. Belysning Du er sikret meget god synlighet i trafikken med dobbelte halogenlys i frontlyset foran. Posisjons-, blink- og baklys i LED gir deg svært god synlighet når du kjører i mørket. Vrakpant, registreringsavgift, mva og tollavgift inkludert i leveringspris!Viarelli Matador har en toppfart på 45 km/t
Ytre mål (lengde, bredde, høyde): | 1825*675*1173 |
Hjulbase: | 1335 mm |
Bunnfrekvens: | 130 mm |
Kjøretøy vekt: | 90 kg |
Lastekapasitet: | 150 kg |
Maks hastighet: | 45 km/t (klasse 1) |
Motormodell: | 1 sylinder, 4-takt, 2 ventiler, luftavkjølt |
Motortype: | JJ1P39QMB |
Drivstoffsystem: | EFI (Electric Fuel Injektion) |
Sylinderdiameter x slaglengde: | 39.0 mm x 41.5 mm |
Sylindervolum: | 49 cc |
Kompresjon: | 10.5 |
Effekt: | 1kW ved 7500 omdreininger |
Starttype: | Elektrisk og kick |
Tenning: | CDI |
Tennplugg: | C7HSA |
Drivstoff: | 95/98 blyfri |
Volum på tanken: | 4.5 L |
Motorolje: | SG10W40 |
Motorolje mengde: | 700 ml |
Bakaksel olje: | SAE 85W/90 |
Oljemengde bakaksel: | 125 ml |
Clutch: | Automat |
Bremser foran: | Skivebrems |
Bremser bak: | Skivebrems |
Lufttrykk bakhjul / forhjul: | 2,25 bar |
Hjul: | 12 " |
Fraktkostnaden for dette produktet fremgår ovenfor under varens pris. Bestiller du flere kjøretøy samtidig, betaler du fullpris for det første kjøretøyet og deretter kun 395 kr i frakt per ekstra kjøretøy.
Reservedeler koster 129 kr i frakt uansett varens verdi eller størrelse.
Vrakpantavgift, registreringsavgift, mva og tollavgift er inkludert i prisen!